Retourneren & garantie

Niet 100% tevreden? Samen lossen we het op!

Bij Kenners kun je rekenen op kennis van onze producten en deskundige support. Dus heb je twijfels of vragen? Neem contact met ons op en we helpen je graag met goed advies. Je kunt ook onze Online Helpdesk proberen om zelf het antwoord op je vraag te vinden via de ingebouwde slimme zoekmachine.

Retourneren is geen probleem bij Kenners. Je kunt ons een mail sturen (bij voorkeur als reactie op onze bevestiging van je bestelling) of je retour aanmelden via dit online formulier. Zorg dat je altijd duidelijk het unieke (factuur)nummer van je bestellling vermeldt.

We doen altijd ons best om zo snel en flexibel mogelijk een goede oplossing te vinden. Hieronder lees je welke rechten en plichten beide partijen hebben en instructies voor het retourneren van één of meerdere producten die je bij Kenners besteld hebt.

Inhoudsopgave

  1. Maak gebruik van onze ervaring en deskundigheid!
  2. Retourneren tot 14 dagen na ontvangst
  3. Voorwaarden herroepingsrecht en volledige creditering
  4. Vergoeding retourkosten
  5. Gratis ontvangen producten ook retourneren
  6. Is je product defect geraakt binnen de garantietermijn?
  7. Hoe meld ik mijn herroeping of reparatie aan? [ons retouradres]
  8. Defect of beschadigd product ontvangen?
  9. Hoe stuur je een pakketje naar ons retour?
  10. Reparaties buiten garantie
  11. Hoe snel heb je je geld terug?
  12. Waardeverlies en kosten
  13. Geactiveerde en geregistreerde producten
  14. Uitgesloten van herroepingsrecht
  15. Europees Model Formulier voor herroeping

Maak gebruik van onze ervaring en deskundigheid!

Kenners is uitstekend bereikbaar tijdens kantooruren en ons ervaren team staat klaar voor al je vragen. 

Dus heb je twijfels of vragen? Neem contact met ons op en we helpen je graag met goed, persoonlijk advies. Hiermee verklein je de kans op teleurstelling en kosten voor het retourneren van je aankoop. 

Retourneren tot 14 dagen na ontvangst

Verkeerde keuze gemaakt of  product niet naar wens? Dan kun je dat zo snel mogelijk na ontvanst bij ons kenbaar maken en zullen we je aankoop volledig crediteren, mits aan alle voorwaarden (zie hieronder) is voldaan. Zorg dat je altijd duidelijk het unieke (factuur)nummer van je bestellling vermeldt.

Voorwaarden herroepingsrecht en volledige creditering

  • Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt
  • Het artikel is onbeschadigd en heeft geen gebruikssporen.
  • Het artikel is origineel, compleet, schoon en redelijkerwijs ongebruikt.
    Let op: als het product erg vies is en schoongemaakt moet worden dan kunnen wij hiervoor kosten in rekening brengen, afhankelijk van de ernst.
  • De verpakking is indien redelijkerwijs zoveel mogelijk origineel, compleet en redelijkerwijs onbeschadigd.
    Gebruik doorzichtige tape voor het dichtplakken van de doos. Gebruik geen ducttape!
  • Zakelijke klanten (bedrijfsnaam en/of btw-nummer ingevuld) komen niet in aanmerking voor herroeping. Nog niet geleverde orders (pre-orders) kunnen wel geannuleerd en gecrediteerd. 

Vergoeding retourkosten

  • Na ontvangst, controle en akkoord van je retour zullen we het volledige aankoopbedag crediteren, mits aan de voorwaarden hierboven is voldaan.
  • Wij vergoeden niet de verzendkosten voor de retourzending van een herroeping.
  • Wij vergoeden alle verzendkosten voor garantiegevallen binnen de eerste 6 maanden na ontvangst.
  • Wij vergoeden achteraf alle verzendkosten voor garantiegevallen ná 6 maanden.
  • Wij vergoeden geen verzendkosten voor reparaties buiten garantie.

Bekijk deze interessante video van de NOS over "onze bezorgingsstaat en the druk van ongelimiteerd retourneren". denk alsjeblieft goed na over wat je besteld en bel de verkoper als je meer informatie nodig hebt. Hiermee voorkom je teleurstelling en kosten. 

Gratis ontvangen producten ook retourneren!

Wij geven regelmatig gratis zinvolle accessoires bij veel artikelen. Deze producten moeten ook meegestuurd worden anders zullen we de verkoopwaarde inhouden op de creditering. Wij zullen dit controleren en eventueel melden en corrigeren in de retouraanvraag. Je moet alle producten op de pakbon van de retouraanvraag terug te sturen om in aanmerking te komen voor volledige creditering.

Is je product defect geraakt binnen de garantietermijn?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Een eventuele fabrieksgarantie en de garantietermijnen die genoemd worden op productpagina's doen geen afbreuk aan de wettelijke garantie. Binnen de eerste 6 maanden ontvang je van ons een verzendlabel (geen verzendkosten) waarmee je het artikel naar ons kunt sturen en behardigen wij het reparatieproces voor je. Ná 6 maanden voorzien wij instructies voor het versturen van je artikel en behartigen wij het reparatieproces voor je; wij voorzien echter geen verzendlabel en de verzendkosten vergoeden wij niet, tenzij blijkt dat het om een garantiegeval gaat of anders is overeengekomen.

Hoe meld ik mijn herroeping of reparatie aan?

Je kunt je retour aanmelden via dit online formulier. Zorg dat je altijd duidelijk het unieke (factuur)nummer van je bestellling vermeldt. Een duidelijke klachtomschrijving helpt ons om zo snel mogelijk de beste oplossing te bieden.

Besteld met een Kenners acount?

  • Log in op je account en ga naar "Mijn bestellingen"
  • Klik op het ordernr # van je bestelling.
  • Klik op de knop "Product retourneren" (rechts bovenin)
  • Let op dat je correct aangeeft of je je geld terug wilt of een reparatie aanvraagt. Een onjuiste keuze kan leiden tot vertraging.

Alles gaat sneller met een Kenners account!

Een account aanmaken in onze webshops heeft de volgende voordelen:

  • Online informatie over je bestelling
  • Facturen van al je bestellingen downloaden (PDF).
  • Snellere en betere service & support.
  • Sneller aanmelden van retouren.

Eerder geplaatste orders niet zichtbaar in je account?

Orders die je eerder hebt geplaatst worden niet automatisch gekoppeld aan je account. Stuur ons in dat geval een mailtje dan kunnen we eerdere orders alsnog koppelen aan je account. 

Defect of beschadigd product ontvangen?

Ondanks alle zorgen gaat het soms mis en komt je product defect of beschadigd aan. Dit kan mogelijk te maken hebben met transport. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen vragen we je om alvast duidelijk foto's en video's van de zending te maken, dus van alle verpakkingen (met name schade hieraan) en eventueel de producten. Stuur ons deze beelden met je klacht en ordernummer dan zullen we het zo snel mogelijk oplossen, en vaak kunnen we dan dezelfde dag al een vervangende zending versturen.

Hoe stuur je een pakketje naar ons retour?

Wij verzoeken je om de volgende stappen te doorlopen indien je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht:

  1. Meld je retour aan via dit online formulier en wacht op onze reactie (meestal binnen 48 uur).
  2. Na ontvangst van je retournummer (e-mail met kenmerk "Akkoord voor retour") kun je de producten opsturen
  3. Print onze factuur of de pakbon in de e-mail, of gebruik de pakbon die bij de levering zat, en voeg deze toe aan je retourzending (in de verzenddoos, nooit een productdoos).
  4. Zorg dat alle producten die zijn aangemeld ook daadwerkelijk geretourneerd worden. Ontbrekende goederen kunnen we niet crediteren of worden in rekening gebracht. Dit kan ook tot ernstige vertraging leiden.
  5. Controleer dat de producten en verpakkingen schoon, origineel, compleet en onbeschadigd zijn (indien redelijkerwijs mogelijk).
  6. Verpak alles in een stevige doos. Bij voorkeur de originele productverpakking, want die is gemaakt om transportschade te voorkomen. Jij als verzender bent wettelijk aansprakelijk voor transportschade door onvoldoende verpakking. Heb je de originele verpakking gebruikt? Dan is het ons probleem!
  7. Print onze pakbon uit en stop deze in de verzenddoos (niet productdoos!).
  8. Vul eventuele ruimte in de doos op met bv oude kranten zodat de producten niet kunnen bewegen en er minder kans op transportschade is. Plak de doos goed dicht met stevige doorzichtige tape (geen ducttape!) en zorg dat er niets uit de doos kan vallen tijdens transport.
  9. Je kunt het pakketje naar een servicepunt van een vervoerder naar keuze brengen voor verzending naar het volgende adres (stuur nooit je retour naar onze vestiging in Rotterdam!)

    Bedrijf: WSSN bv
    Afdeling: Kenners
    Adres: Schoterhoek 2
    Postcode: 2441 LD
    Plaats: Nieuwveen
    Land: Nederland

    Let op: wij zijn niet aansprakelijk voor een eventuele vermissing van of schade aan je pakketje tijdens transport wanneer je het zelf naar ons retourneert. Verzeker daarom eventueel je pakketje als het veel waard is en maak gebruik van track & trace.

  10. Controleer de track & trace die je van de vervoerder gekregen hebt. Na ontvangst van je pakketje controleren en reageren we meestal binnen enkele werkdagen. Na goedkeuring van je retourzending crediteren we meestal binnen enkele werkdagen.

Reparaties buiten garantie

Kenners staat voor hoge kwaliteit producten, maar als er toch iets kapot gaat dragen we zorgen voor een snelle en adequate oplossing. Ook buiten de garantieperiode helpen we je graag met de reparatie van je product, indien mogelijk natuurlijk. De transportkosten hiervoor zijn wel voor jou. 

Hoe snel heb je je geld terug?

Wanneer aan de voorwaarden voldaan is storten wij de volledige aankoopwaarde van uw retour terug via dezelfde betaalmethode als waarmee je je bestelling hebt afgerekend, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, binnen 14 dagen na ontvangst van je herroepingsmededeling. Wij mogen wachten met terugbetaling totdat wij de goederen hebben ontvangen of jij aangetoond hebt de goederen teruggezonden te hebben.

Wanneer er gebreken zijn aan de retourzending kan het langer duren en zullen we contact met je opnemen. Kenners behoudt zich het recht voor om eventueel waardeverlies en andere kosten, als gevolg van nalatigheid, onzorgvuldigheid of schade door toedoen van de klant, in te houden op de creditering. In dat geval zullen we contact met je opnemen om tot een gepaste oplossing te komen.

Waardeverlies en kosten

Het herroepingsrecht voor consumenten geeft je de mogelijkheid om het product te bekijken en te proberen, zoals dat ook in een fysieke winkel mogelijk zou zijn geweest. Daar zijn dus beperkingen aan: wat in een 'echte' winkel niet kan, mag ook niet in een webwinkel. Het gebruik van een product tijdens de zichtperiode is daarom (zéér) beperkt en waardeverlies kan ingehouden worden op de creditering. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe accu's die (veel) vaker zijn opgeladen dan noodzakelijk om de verwachte werking vast te kunnen stellen van het product (en dus eigenlijk "gebruikt" is). We zullen hierover duidelijk communiceren en proberen samen met jou een oplossing te vinden.

Geactiveerde en geregistreerde producten

Sommige producten, bijvoorbeeld software of drones, moeten geactiveerd of geregisteerd worden voor je ze volledig kunt gebruiken maar is niet noodzakelijk voor beoordeling (op zicht) tijdens de eerste 14 dagen. Wanneer je dat wel doet is er echter sprake van aanzienlijk waardeverlies van het product voor de winkelier en het product kan niet meer als nieuw, of zelfs tweedehands, verkocht worden. In de winkel was dit ook niet mogelijk geweest dus ook als online consument. Als een product na een dergelijke activatie of registratie niet functioneert zoals het hoort dan valt dat onder garantie, maar komt het niet meer in aanmerking voor retour of kan de waardevermindering (per geval te bepalen) niet worden vergoed. Echter, we proberen altijd samen met jou de beste oplossing te vinden dus neem eerst even contact met ons op.

Uitgesloten van herroepingsrecht

  • Digitale producten en codes, zoals een licentie code voor het afsluiten van een verzekering als Care Refresh, geleverd via e-mail (tenzij het verkeerde product is geleverd door ons)
  • Voor verbruiksartikelen in gesloten / gesealde verpakking, is het niet nodig om de verpakking te openen. Wanneer dit wel gebeurt kan de waardevermindering oplopen tot 100%. Zoals bijvoorbeeld bij vacuümzakken of houtmot.
  • Zakelijke klanten (met bedrijfsnaam of btw-nummer op factuur). Het is wel mogelijk om reeds betaalde, maar nog niet geleverde orders te annuleren.

Europees Model Formulier voor herroeping

Je mag ook gebruik maken van het Europees Model Formulier voor herroeping om je retour aan te melden (dit duurt meestal wel langer).