085 301 2306
0

Probleem met uw product? We lossen het samen op!

Je product hoeft niet altijd meteen terug. Soms is het probleem heel simpel op te lossen met onze deskundige hulp.
Vind de oplossing in onze Helpdesk of stel ons een vraag!
 

Gratis en eenvoudig retourneren

Niet 100% tevreden? Dan sturen wij je een gratis verzendlabel waarom je zonder risico je pakketje kunt retourneren. Je mag binnen 14 dagen na ontvangst een retour aanmelden en hebt dan nog eens 14 dagen om het product naar ons te retourneren.
 

Voorwaarden herroepingsrecht

Voor omruilen of volledige crediteren van een product gelden de volgende voorwaarden:

  • Geen beschadigingen of gebruikssporen op het artikel.
  • Bevindt zich in originele, schone en redelijkerwijs ongebruikte staat.
  • Retourneer de complete, originele en onbeschadigde productverpakking, indien redelijkerwijs mogelijk.
  • Zakelijke klanten zijn uitgesloten van herroeping, maar komen wel in aanmerking voor het annuleren van aanbetalingen.
     

Gratis geleverde producten ook retourneren

Wij geven regelmatig gratis extra's bij producten en/of bestellingen (bv. onze temperatuurtabel, isolatieballen en vacuümzakken). Wanneer je een bestelling wilt herroepen dienen deze gratis producten ook geretourneerd te worden anders wordt de verkoopprijs hiervan ingehouden op de crediteren.
 

Hoe meld ik retour of reparatie aan?

Profiteer van een Kenners account!

Een account registeren bij Kenners heeft de volgende voordelen:

  • Voortaan sneller je bestellingen en retouren regelen in al onze shops.
  • Snellere en efficientere toegang hebt tot onze klantenservice.
  • Altijd toegang tot al je bestelgegevens en facturen.
  • Korting sparen in alle Kenners webshops.
     

Defect artikel van ons ontvangen? (DOA)

Dat is natuurlijk niet de bedoeling en lossen we onmiddelijk op. Wanneer u direct na levering constateert dat een product niet naar behoren werkt kunt u het beste onmiddelijk contact met ons opnemen. Samen beoordelen we dan of het inderdaad een defect is en in dat geval vervangen we direct het artikel zodra we bevestiging hebben dat het defecte artikel naar ons retour is verzonden (gratis).
 

Hoe stuur je een pakketje naar Kenners?

  1. Na aanmelding ontvangt u nadere instructies en een gratis verzendlabel via e-mail.
  2. Controleer of de producten schadevrij, schoon en compleet zijn.
  3. Verpak de producten in een stevige verzenddoos (gebruik hiervoor niet de productdoos*)
  4. Print en voeg onze pakbon bij in de verzenddoos (stop deze niet in de productdoos**)
  5. Vul eventuele lege ruimte in de verzenddoos op met kranten of doeken
  6. Print en plak ons verzendlabel duidelijk zichtbaar op uw pakketje.
    Tip: plak geen plakband over de barcode om sorteerfouten tijdens vervoer te voorkomen.
  7. Lever het pakket kosteloos in bij een DHL Parcelshop bij jou in de buurt.
    Tip: klik op één van deze links om een afleverpunt te vinden in:
    1. Nederland (NL / EN)
    2. België (NL / FR / EN)
    3. Heel Europa (EU)

* Dit kan rechtstreeks leiden tot schade aan de productdoos die redelijkerwijs voorkomen had kunnen worden.
** Een vermiste pakbon kan tot aanzienlijke vertraging leiden. Stop deze nooit in de productdoos, maar in de verzenddoos.

 

Voorkom onnodige vertraging en kosten

Retourneren bij Kenners is meestal snel en gratis wanneer u onze instructies opvolgt:

  • Belangrijk: stop onze pakbon / factuur niet in de productdoos, maar in de verzenddoos
  • Schrijf of plak niets op de productverpakking (dit geldt als schade).
  • Geef een duidelijke klachtomschrijving (niet verplicht bij omruilen, maar handig bij reparatie).
  • Gebruik alleen ons gratis verzendlabel (wij zijn dan ook verantwoordelijk voor het pakketje).
  • Plak geen plakband over de barcode en zorg dat deze duidelijk zichtbaar is.
     

Garantie en reparatie

Kenners staat voor kwalitatief goede producten, maar wanneer er toch iets stuk gaat bieden we een snelle en adequate oplossing. Op al onze producten is de wettelijke garantie van toepassing, tenzij de garantie van de leverancier voor de consument voordeliger is (bijvoorbeeld langere garantie of betere voorwaarden).

Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Ook wanneer een product meteen na ontvangst al niet goed werkt, bieden wij u hulp. Neem contact met ons op en wij bieden u een passende oplossing.
 

Zelf uw verzending regelen?

Wanneer u geen gebruik maakt van ons gratis verzendlabel vergoeden wij uw verzendkosten niet en zijn wij niet aansprakelijk voor de zending. U kunt het volgende retouradres gebruiken:

Kennershops bv
Zomerhofstraat 71 - unit 112
3032CK Rotterdam
 

Inspectie van uw retour

Ieder retourverzoek is onderhavig aan inspectie en goedkeuring. Indien u bij de beoordeling van de aankoop verder gegaan bent dan noodzakelijk was om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen, bent u aansprakelijk voor eventuele waardevermindering die daardoor is ontstaan. Wij mogen deze waardevermindering dan verrekenen met het terug te storten bedrag.
 

Bedenktermijn en eventuele kosten

U heeft het recht uw bestelling tot 14 (kalender)dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U krijgt van ons een label waarmee u het pakketje gratis kunt retourneren. Na ontvangst en inspectie laten we u zo snel mogelijk weten wat het vervolg is, maar wanneer uw retour aan de voorwaarden (zie hieronder) voldoet wordt gewoon het volledige aankoopbedrag én de verzendkosten gecrediteerd binnen 14 dagen na herroeping. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden binnen 14 dagen na aanmelding van het retour. Bij een retour krijgt u het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten gecrediteerd binnen 14 dagen nadat wij hiervan op de hoogte zijn gesteld. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de aankoop retour hebben ontvangen of tot het moment dat u heeft aangetoond deze te hebben opgestuurd. Dronekenner.nl behoudt zich het recht voor om waardeverlies en eventuele kosten vanwege schade in mindering te brengen op het orderbedrag.
 

Waardevermindering

Het Herroepingsrecht geeft u de mogelijkheid het product 'op zicht' te hebben en het product te beoordelen, zoals u dit ook in de winkel zou kunnen. Voor het beoordelen van bijvoorbeeld drones of software is het niet nodig om de drone of software te registreren of te activeren*. Ook bij SD-kaartjes en andere digitale opslagmedia is het niet noodzakelijk om het uit de verpakking te halen en te installeren om de werking te kunnen beoordelen. Als de harde schijf niet doet wat hij moet doen is er namelijk sprake van garantie (en niet van herroeping). Hierdoor kan bijvoorbeeld een registratie van het product alvorens het te retourneren of het in gebruik nemen van een harde schijf een waardevermindering opleveren, oplopend tot 100% van het aankoopbedrag. Wij doen echter altijd ons best dergelijke situaties in alle redelijkheid, en naar tevredenheid van beider partijen, op te lossen.
 

Geactiveerde & geregistreerde producten

Activering & registratie leidt tot onherroepelijke waardevermindering van het prodct. Het activeren van een DJI drone vind plaats wanneer u de drone en de software (DJI GO app) voor het eerst met elkaar verbindt en is noodzakelijk vóórdat u kunt vliegen met de drone. Tijdens dit proces wordt expliciet gevraagd de drone te activeren (registratie van de drone) waarop de garantieperiode in gaat. De activatie / registratie is onomkeerbaar en betekent waardevermindering. Bij retourname zullen wij vast stellen of en wanneer de drone geactiveerd is.
 

Uitgesloten van herroepingsrecht

  • Digitaal verstrekte producten en licentiecodes, zoals Care Refresh, worden bij losse aanschaf (zonder drone) meestal per ommegaande digitaal verstrekt. In dat geval is de licentiecode is niet retourneerbaar. Wanneer u het fysieke kaartje heeft ontvangen dan kunt u deze retourneren indien het krasvalk intact is.
  • Zakelijke klanten zijn uitgesloten van herroeping. Zakelijke klanten komen wel in aanmerking voor het annuleren van aanbetalingen.
  • Verzegelde en verbruiksartikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken, zoals vacuümzakken.
     

Europees modelformulier voor herroeping

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
 

Aanvullende informatie en service

 

Nooit meer iets missen?

Ontvang gratis een handige sous-vide tabel met alle tijden en temperaturen!

Wekelijkse aanbiedingen, recepten, tips en nieuwtjes + onze handige sous-vide tabel met tijden en temperaturen zodat je nooit meer zelf hoeft te zoeken!
We sturen niet teveel e-mails, beloofd. En ze zijn altijd relevant en interesant. Afmelden kan op ieder moment met één klik.