085 301 2306
0

Niet 100% tevreden? We lossen het samen op!

We vinden het altijd jammer om te horen dat je niet volledig tevreden bent met een aankoop in één van onze webshops. Je kunt natuurlijk gewoon spijt hebben van je aankoop en dan crediteren we zonder piepen snel de bestelling, of we ruilen het om voor een product dat beter bij je wensen past. De verzendkosten retour nemen wij voor onze rekening. 

Hieronder lees je alles over de schappelijke voorwaarden die we stellen. Jouw tevredenheid staat bij ons voorop!

Inhoudsopgave

Onze Kenners staan voor je klaar!

Soms is een probleem heel eenvoudig en snel op te lossen, en is het helemaal niet meer nodig om het product terug te sturen zodat je direct alsnog van je aankoop kunt genieten. Daarom wordt iedere retouraanvraag bij Kenners behandeld door een productspecialist met kennis van zaken die je persoonlijk helpt de oplossing te vinden. Bekijk hier onze contactmogelijkheden en openingstijden.

In onze online helpdesk kun je ons een vraag stellen waarbij direct wordt gezocht naar antwoorden in een groeiende kennisdatabase op basis van je beschrijving van hte probleem. Regelmatig horen we dat de oplossing al werd getoond voordat de e-mail verzonden was. En als het antwoord er nog niet in staat kun je rekenen op persoonlijke hulp van één van onze ervaren Kenners. Klik hier om naar de Kenners Helpdesk te gaan. 

Gratis en eenvoudig retourneren

Niet 100% tevreden met je aankoop? Dan  kun je je aankoop binnen 14 dagen na ontvangst herroepen door dit bij ons kenbaar te maken. Wij sturen je dan zo snel mogelijk een verzendlabel waarmee je pakketje gratis (en zonder enige risico voor jou) kunt verzenden vanuit Nederland, België en Duitsland. Na je retourmelding heb je nog eens 14 dagen om het product naar ons terug te sturen.Voor andere Europese landen brengen we de verzendkosten voor dat land in rekening.

* Voor overige Europese landen berekenen we een bijdrage van 50% in de verzenkosten. 

Voorwaarden herroepingsrecht

Voor omruilen of volledige crediteren van een product gelden de volgende voorwaarden:

  • Geen beschadigingen of gebruikssporen op het artikel.
  • Bevindt zich in originele, schone en redelijkerwijs ongebruikte staat.
  • Retourneer de complete, originele en onbeschadigde productverpakking, indien redelijkerwijs mogelijk.
  • Zakelijke klanten zijn uitgesloten van herroeping, maar komen wel in aanmerking voor het annuleren van aanbetalingen. 

Gratis producten ook retourneren

Wij geven regelmatig gratis extra's bij producten en/of bestellingen. Wanneer je een bestelling wilt herroepen dienen deze gratis producten ook geretourneerd te worden anders wordt de verkoopprijs hiervan ingehouden op de crediteren. 

Hoe meld ik mijn retour of reparatie aan?

Met een Kenners account gaat alles sneller!Kenners logo

Een account registeren bij Kenners heeft de volgende voordelen:

  • Voortaan sneller je bestellingen en retouren regelen in al onze shops.
  • Snellere en efficientere toegang hebt tot onze klantenservice.
  • Altijd toegang tot al je bestelgegevens en facturen.
  • Korting sparen in alle Kenners webshops.

Defect artikel ontvangen? (DOA)

Ondanks al onze zorgen is het onmogelijk om te voorkomen dat we af en toe een ondeugdelijk product leveren, maar dat lossen we altijd onmiddelijk op. Wanneer je direct na levering constateert dat een product niet (volledig) naar behoren werkt dan kunt je het beste direct contact met ons opnemen via onze online Kenners Helpdesk.  Mogelijk vind je het antwoord zelf al in de Helpdesk en zo niet, dan neemt één van onze Kenners zo snel mogelijk contact met je op om het defect samen te beoordelen. Wanneer het inderdaad een defect is dat we niet op kunnen lossen zullen we het product zo snel mogelijk (en soms onmiddelijk) gratis vervangen.

Hoe stuur je een pakketje naar Kenners?

  1. Na de aanmelding ontvang je nadere instructies en een gratis verzendlabel via e-mail.
  2. Controleer of de producten schadevrij, schoon en compleet zijn.
  3. Verpak de producten in een stevige verzenddoos (gebruik hiervoor niet de productdoos*)
  4. Print en voeg onze pakbon bij in de verzenddoos (stop deze niet in de productdoos**)
  5. Vul eventuele lege ruimte in de verzenddoos op met kranten of doeken
  6. Print en plak ons verzendlabel duidelijk zichtbaar op het pakketje.
    Tip: plak geen plakband over de barcode om sorteerfouten tijdens vervoer te voorkomen.
  7. Lever het pakket kosteloos in bij een service punt van een vervoerder bij jou in de buurt.

* Dit kan rechtstreeks leiden tot schade aan de productdoos die redelijkerwijs voorkomen had kunnen worden.
** Een vermiste pakbon kan tot aanzienlijke vertraging leiden. Stop deze nooit in de productdoos, maar in de verzenddoos.

Voorkom onnodige vertraging en kosten

Retourneren bij Kenners is meestal snel en gratis wanneer je onze instructies opvolgt:

  • Belangrijk: stop onze pakbon / factuur niet in de productdoos, maar in de verzenddoos
  • Schrijf of plak niets op de productverpakking (dit geldt als schade).
  • Geef een duidelijke klachtomschrijving (niet verplicht bij omruilen, maar handig bij reparatie).
  • Gebruik alleen ons gratis verzendlabel (wij zijn dan ook verantwoordelijk voor het pakketje).
  • Plak geen plakband over de barcode en zorg dat deze duidelijk zichtbaar is.

Garantietermijn en reparaties buiten garantie

Kenners staat voor kwalitatief goede producten, maar wanneer er toch iets stuk gaat bieden we een snelle en adequate oplossing. Op al onze producten is de wettelijke garantie van toepassing, tenzij de garantie van de leverancier voor de consument voordeliger is (bijvoorbeeld langere garantie of betere voorwaarden). Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Ook wanneer een product meteen na ontvangst al niet goed werkt, bieden wij hulp. Neem contact met ons op en wij bieden je een passende oplossing.

Inspectie van retourzending

Ieder retourverzoek is onderhavig aan inspectie en goedkeuring. Indien je bij de beoordeling van de aankoop verder gegaan bent dan noodzakelijk was om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen, ben jij aansprakelijk voor eventuele waardevermindering die daardoor is ontstaan. Wij mogen deze waardevermindering dan verrekenen met het terug te storten bedrag.punt 

Bedenktermijn en eventuele kosten

Je hebt het recht om je bestelling tot 14 (kalender)dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je krijgt van ons een label waarmee je het pakketje gratis kunt retourneren. Na ontvangst en inspectie laten we zo snel mogelijk weten wat het vervolg is, maar wanneer je retour aan de voorwaarden (zie hieronder) voldoet wordt gewoon het volledige aankoopbedrag én de verzendkosten gecrediteerd binnen 14 dagen na herroeping. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden binnen 14 dagen na aanmelding van het retour. Bij een retour krijg je het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten gecrediteerd binnen 14 dagen nadat wij hiervan op de hoogte zijn gesteld. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de aankoop retour hebben ontvangen of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Kenners bv behoudt zich het recht voor om waardeverlies en eventuele kosten vanwege schade in mindering te brengen op het orderbedrag.

Waardevermindering

Het Herroepingsrecht geeft je de mogelijkheid het product 'op zicht' te hebben en het product te beoordelen, zoals je dit ook in de winkel zou kunnen doen. Voor het beoordelen van bijvoorbeeld drones of software is het niet nodig om de drone of software te registreren of te activeren*. Ook bij SD-kaartjes en andere digitale opslagmedia is het niet noodzakelijk om het uit de verpakking te halen en te installeren om de werking te kunnen beoordelen. Als de harde schijf niet doet wat hij moet doen is er namelijk sprake van garantie (en niet van herroeping). Hierdoor kan bijvoorbeeld een registratie van het product alvorens het te retourneren of het in gebruik nemen van een harde schijf een waardevermindering opleveren, oplopend tot 100% van het aankoopbedrag. Wij doen echter altijd ons best dergelijke situaties in alle redelijkheid, en naar tevredenheid van beider partijen, op te lossen.

Geactiveerde & geregistreerde producten

Activering & registratie leidt tot onherroepelijke waardevermindering van het product. Het activeren van een DJI drone vind plaats wanneer je de drone en de software (DJI GO app) voor het eerst met elkaar verbindt en is noodzakelijk vóórdat je kunt vliegen met de drone. Tijdens dit proces wordt expliciet gevraagd de drone te activeren (registratie van de drone) waarop de garantieperiode in gaat. De activatie / registratie is onomkeerbaar en betekent waardevermindering. Bij retourname zullen wij vast stellen of en wanneer de drone geactiveerd is.

Uitgesloten van herroepingsrecht

  • Digitaal verstrekte producten en licentiecodes, zoals Care Refresh, worden bij losse aanschaf (zonder drone) meestal per ommegaande digitaal verstrekt. In dat geval is de licentiecode is niet retourneerbaar. Wanneer je het fysieke kaartje heeft ontvangen dan kun je deze retourneren indien het krasvalk intact is.
  • Zakelijke klanten zijn uitgesloten van herroeping. Zakelijke klanten komen wel in aanmerking voor het annuleren van aanbetalingen.
  • Verzegelde en verbruiksartikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken, zoals vacuümzakken.

Zelf de verzending regelen?

Wanneer je geen gebruik maakt van ons gratis verzendlabel vergoeden wij de verzendkosten niet en zijn wij niet aansprakelijk voor de zending. Je kunt het volgende retouradres gebruiken:

Kennershops bv
T.a.v. Retouren
Zomerhofstraat 71 - unit 112
3032CK Rotterdam

Europees modelformulier voor herroeping

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht en bevelen wij niet aan (de verwerking hiervan duurt langer).

Aanvullende informatie en service

 

Nooit meer iets missen?

Ontvang gratis een handige sous-vide tabel met alle tijden en temperaturen!

Wekelijkse aanbiedingen, recepten, tips en nieuwtjes + onze handige sous-vide tabel met tijden en temperaturen zodat je nooit meer zelf hoeft te zoeken!
We sturen niet teveel e-mails, beloofd. En ze zijn altijd relevant en interesant. Afmelden kan op ieder moment met één klik.